Pazartesi, Ekim 23

Youtube kapatıldı! Ama neden?

Ankara Cumhuriyet Savcısı Kürşat Kayral’ın, Nöbetçi Sulh Ceza Mahkemesi’ne başvurarak Atatürk’e ‘Turko Maymun’ diyerek hakaret edilen bir video bulunan Youtube.com’a erişimin engellenmesini istemesi üzerine, siteye erişim durduruldu. Youtube’un kapatılmasına ilişkin kararda ilginç bir ayrıntı Turk.Internet.com‘daki haberde ortaya çıktı. Telekomünikasyon Kurumu Telekom İletişim Başkanlığı’nın, başvuruya konu olan videonun siteden kaldırılması için Youtube’un Türkiye’deki ilgililerine ulaşamaması nedeniyle, siteye erişimin tamamen durduğu bildiriliyor. 5651 sayılı yasa, sitelerde bildirim yapılabilmesi için iletişim bilgisi içeren künye bulunmasını öngörüyordu. Youtube’un Türkiye’deki hukuki süreçlerini takip eden avukatlık bürosunun yapılan tüm başvurulara rağmen, siteye ilişkin künye bilgisini vermediği, bu nedenle sitenin tamamının engellendiği belirtiliyor. Bilindiği gibi, Youtube’ Google’a ait bir kuruluş. Bundan hareketle çok rahat, Google Türkiye ofisiyle iletişim kurulup, sadece ilgili videonun yayından kaldırılmasıyla sorun çözülebilirdi. Anlaşılıyor ki, bir iletişim kazasıyla karşı karşıyayız!

  • Pingback: Youtube kapatıldı! Ama neden?, TechnoLogic()

  • hasan

    bence patılması cok sacma

  • mehmet

    ya neden kapatılıyor anlamadım kk…
    suçu başkaları işliyor,ama cezasını biz çekiyoruz.
    hangi devirde yaşıyoruz ya
    AB üyesi bir üleye hiç yakışmayanbi şey bu..
    lütfen açılsın ya benim hayatım ordaydı

  • atatürk şimdi burda olsaydı buna ne derdi sizce? o, bu cumhuriyeti insanların özgürlüğü için kurmadı mı? topluluklarda daima art niyetli kimseler olacaktır ve bunlar mutlaka cezalarını bulmalı ve ayıklanmalıdır ancak pire için de yorgan yakmanın lüzumu yoktur.

  • Pingback: Youtube Nasıl Girerim Sorusunun Cevabı | Uğur SAMSA - It’s My Life()

  • Youtubeee

    böyle sacmalıkmı olur kapatılması icin kime sormuşlar acık anket yapsınlar bakalım internet kullanıcıları kapatılması hakkında ne diycekler.. Tr cok sacma kanunlar üzerinde ilerliyosunuzz!!!

  • SılA__

    Ya suçu adam işliyor.you tube kapanması lazım degıldı….üzüldüm:(

  • çiğdem

    bunu anlamak mümkün değil!!
    hep yasak hep yasak, internet bir paylaşımdır, suç işleniyorsa başka birşekilde ceza vermek gerekilidir, youtubeye erişimi engelleyrek tüm türk halkını cezalandırmak doğru değil, bu nedir ya hangi çağdayız?
    ulu öndere hakaret edeni veya videosunu yapanı cezalandırsınlar. bizim suçumuz nedir anlayamadım.???

  • mahmut sönmez

    yasaklarla bi yere gidilmez.silnmesi gerken videolar silinse ortada sorun kalmaz.inş. en kısa sürede hallolur (youtube dan sorumlu kişlerinde daha titiz calışması gerek)

  • hasibe

    gerçekten şu yorumları yazdığınıza iananamıyorum ya hiç kimse ulu önder ATATÜRK E yapılan saygısızlığa bişey söylemiyor youtube kapatıldı diye feryat ediyosunuz… yazık!!!!ATATÜRK bu gençlere mi emanet etti vatanı…

  • İceman

    bence kapatılması doğru karar,yayınlana videoyu izleseydiniz bence sizde kapatılmasını isterdiniz,atatürk e ve türk halkına resmen hakaret ediliyor…

  • cahilliğimizi cehaletimizle örten bir millet olduğumuz sürece asla bir sonuca ulaşamayacağız.ULU ÖNDER ATATÜRK’ün söylediği gibi hak ettiğimiz şekilde yönetilen bir halkız. bu sitenin kapatılmasının ardındaki gerçek nedenle gerekçeli nedenin çok farklı olduğu kesin!

  • hasibe

    buarada mehmet arkadaşım uzayda mı yaşıyosun AB üyesi değiliz uyan bence nerde yaşıyosun…

  • Musluğun başına geçirmişler meczubun tekini kafasına göre açıyo kapatıyo :)

  • ataya bi saygısızlık varsa kınıyoruz doğru bişey değil, ama siz o siteyi türkiyede kapatıyorsunuz başka ülkede yasayanlar hala youtube girip yine istediği videoları belki o saygısız videoları paylaşmaya devam ediyor ve biz bunlara karşılık verme hakkı elde edemiyoruz adalet mi bu şimdi hangi çağda yaşıyoruz nasıl özgürlük bu. bizim türklerin yaptığı olaya müdahale değil kafalarını deve kuşu gibi toprağa gömmek. ne diyelim geçmiş olsun herkese…

  • özkan

    kapatılması dogru degıl.bızım gırısımızı engellemek baskalarının bıze saldırısını kolaylastırır.fazlaca dusmanımızın oldugunu dusunursek bu onlar ıcın guzel bır fırsat olacaktır.kımın umrunda turkler sıteye gırmıs – gırmemıs. ama bızle ılgılı kotu bır haber kısa surede yayılıyor.ve ınsanlar bunları gercek sanıyor.yasak bır karsı durusu engellemıs oluyor.boylece bız savunmasız kalıyoruz neyazıkkı.

  • XAKAN

    abuk subuk karalar almak kadar kucuk islerle ugrasmaktan vazgecilsin artik. Gundem yaratmak isteyen birileri var ki, konu buraya cekildi………………….. SACMALIK

  • sanaz

    özgürlükler ulkesi değip de geçinen türkiyeye hiiç yakışmadıı!!!!

    utanç verci bir davranış!!

    abii google di kapatın ozaman!!!!bir sürü saçma saçma siteler bülüyor bize!!!!

    ya interneti temelii kapatıı yahoooo

    ..

    çok cahilce bir davranış

    ..

  • ece

    bu daha başlangıç bence biliyorsunuzki youtubedada adult içerikli videolarda vardı bunu yapan başımızdakiler uyanın artık kemal atatürkle alakası yok kesinlikle özgülük bumu şimdi

  • mete

    bu daha ilk başlangıç bayz ainternet istyordunuz alınbenbeyaz internet tu kaka yaptı kapatalım olur cezayı yapana ver başklarıda gelecek bunun arkası kapatmak için zemi hazırlanır kapatlır bir yapar biri şikayet eder biride kaptır bilemdğimiz oyunlar değil
    hayırlı uğrulu olsun beya internet
    bu gidşle adsl yi iade etmekten başka çare yok
    konuşamdıktan sonra ne yapacağım ben netii

  • gokhan

    Adamlar Atatürk’e yapılan her hakarete uyarılara rağmen göz yumdu…Hala youtube diye ağlıyorsunuz…Yazıklar olsun…Ne kolay sattınız ülkenizi

  • Nedenini daha dogrusu nedenlerini ben biliyorum:
    http://tr.sevenload.com/videolar/5fqrBPa/youtubea-erisim-tekrar-durduruldu-18-01-2008

    olaya bide diger taraftan bakmak lazim. tamam belki biz müdahale edemiyoruz ama youtubeyi boykot etmek de bu tutumunu degistirmelerini saglayabilir.

    youtubeda buldugum bi vidyoyu paylasmak istiyorum sizlerle. bu vidyoyu bi izler misiniz? Daha sonra ne düsüneceksiniz bilemem, ama bence zamani gelmisti, hatta gecmisti bile.

    selam ve sevgilerimle

    Petek

  • revza

    kesinlikle yapılan busaygısızca şeyi kınıyoruz ama bundan dolayıda siteyi konpila kapatmak gerekmiyodu sadece yapılan saygısızca seyin kaldırılması ve bazı uyarılar yada yasaklar kona bilirdi sitetin kaldırmazına gerek yoktu günde 1000 lerce insan tıklıyordu bu onlarada yapılan saygısızlık olmuş olmadımı sizce biran önce gerekenin düzgün şekilde yapılmasını istiyoruz özgür ulkemizde bu gibi yasaklar yakışmıyor bunun neresi özgürlük istedigimiz şeylerede erişemiyeceksek

  • İGNİS

    ATAMIZA SAYGISIZLIK OLDUYSA EĞER OHH İYİ YAPILMIŞ,ZATEN KÖTÜ ADRESLER ÇIKIP DURUYORDU AL İŞTE SANA TEMİZ İNTERNET:D KAPATILMAKTA GEÇ BİLE KALINDI OHH BEE :D :D :D AYRICA BU ÜLKE MÜSLÜMAN BİR ÜLKE ÖZGÜRLÜK ÜLKESİ DEĞİL…

  • kınıyoru

    ya her insanin internette olsa memleketini gördü bu güzel sitiyi kapatmak olmaz o video görüntüsü youtube gönderen kişinin cezalanmasi daha adil olurdu

  • ibrahimm

    bu düşüncesizlik yüzünden değerlerimizi kaybediyoruz. kapatıldıysa bu o sitenin suçu. suça izin vermeseydi. biz de girip izliyoruz ama değerlerimize saygısızlık gerekli mi. dikkat ederler bundan sonra olur biter. Ayrıca ab ne kazandıracak arkadaşlar ab’ye giren yunanistan halkı çıkmak istiyor.

  • kapatıldığı falan yok türkiyeden girişi engellendi yalnızca ttnet sunujcularından dns sunucularını 4.2.2.1 ve 4.2.2.2 yapın you tube girin

  • CEM

    ATAM’dan söz ederken küçük harf kullanmanız bile ayıp. Ki siz ona hakaretleri yayınlayan sitenin yokluğundan cocuk gibi ağlıyorsunuz. O site 60 milyon Türkiye Cumhuriyeti’nden yediği engellemeyi bir faili meçhul cocuğun yaptığı videoya değişmez. Biraz Vatansever olun biraz sahip cıkın bırakın önce kendi zevkinizi sonra sağı solu milliyetciliği.

  • sanaz

    gokhan! kimse ülkeni satmıyor!! biraz aydin düşünmeye çalişirsan bir sorun kalmaz!!!!yasak yasak yasak?! nei hall etmiş ki sü ikincisi olsun?!!!!!

    iran da interetin%90 yasak!!!!! ne oldü yasaklanan siteler daha çok ilgi görüyör!!!!

    teknoloji devrinde yaşiyoruz unutma

    !!

    hakim youtube şahsi weblog mı sandı?? kapatıtdı?! büyle abtalca adalet ancak türkiyede görünür!!

    haberlerini dünya basınında takıp ediyorum va utanıyorm!!.

    bi kaç ser serii yüzünden türklre yasak koyular hal büki tüm dünya seyr ediyor va bizim halimize gülüyor !!!!

  • sanaz

    egnis

    musluman bir ulkemii???!!!

    ben laik bir ulke oldüğünü düşünıyordum!!!!!

    demekii erdoğan türkiye islam cümhüriyeti yapmişda bizim haberimiz yok

    !!!

    yazıklar olsun

  • 123

    youtube nin kapatılması size değil youtube sahiplerine verilen bir cezadır.site sahipleri Atatürk’ hakaret niteliğindeki görüntüleri kaldırmamak için kendilerine ulaşılmasını istememiş ve bu tavri ile kapatılmayı hak etmiştir.

  • sanaz

    youtube için hiç fark ettmiyor yine filteri aşıpta geçer insanlaar va sizin bu reklmınzlada her kes gittip o videolar seyr edecektir

    !!

    yasak hiç bir zaman çozüm olmamıştır!.

  • aberhan

    İgnis isimli üyesen alıntı:”AYRICA BU ÜLKE MÜSLÜMAN BİR ÜLKE ÖZGÜRLÜK ÜLKESİ DEĞİL?”
    Kardeşim sen öyle görebilirsin ama bence hiçde öyle değil.Burda bu videoları bizim nasıl yorumladığımız önemli değil biz zaten atamıza milletimize bayrağımıza inancımıza saygı duyuyoruz ama bizim bu siteyi engellememiz deve kuşunun kuma kafasını sokmaya benziyor.Bu videonun başkaları tarafından izlenmesini önlemiyor.Her zaman bu gibi provakatif insanlar ve videoları olacaktır.Bizim karşı çıktığımız bizim değerlerimiz savunulurken bizim cezalandırılmamız.Ekonomik boyutuda olan bu siteye çıkarları açısından hiçde iyi olmayacağını bildirmek açısından iyi oluyor ama yasakçı zihniyetle bi yere varamayız.O zaman Google da kapatılsın,Yunanistan da Türk karşıtlığı yüksek diye sınır kapıları kapatılsın AB kelimesi yasaklansın vs…… YouTÖVBE TÖVBE Estafurullah.

  • ya arkadaşlar ne iş öle her biriniz farklı takılıyonuz yani böle bi cözüm elde edemeyiz ya youtubeyi açsınlar yada kendileri o hizmeti verebiliyorsa öle bişi yapsınlar ha önder için de yanlış yapılmış bişidir…

  • Utku

    Arkadaşlar gerçekten saçmalıyorsunuz. Yok bir kişinin işlediği suçu neden site çekiyor ya da biz çekiyoruz diyorsunuz. Eğer böyle bir site açmışsanız denetimini yapmalısınız. Herhangi bir ulusa, onların önemli saydığı kişilere, bayraklarına, dinlerine yönelik bir hakaret barındırıyorsa ve yöneticiler hiçbir şey yapmıyorsa bu siteye erişimin engellenmesi gayet doğal bir şey… Atatürk’e karşı yapılan böyle bir hakaret sonrası erişim engellenmese bile siteyi boykot etmemiz, girmememiz gerekirken siz neden kapattılar diye sitem ediyorsunuz. Lütfen yaptığınızı bir daha düşünün arkadaşlar…

  • gözünüzü açın

    yukarıda okuduğumuz yorumlardan sadece bir kaç tanesi ülkesini seven insan düşüncesini ifade ediyordu bu durum çok üzücü.bir youtube için ülke satılmaz kapatılmayı çoktan hak ediyordu kapatılması bize ceza deil youtube yönelik bir protestodur.

  • http://youtubesansur.blogcu.com/

    youtube kesin çözüm burda

  • sanaz

    asıl siz gözünüzü açın ! türkiyenı ne hale gettirdiğnize bir bakın!!!!…

    insanlar bir türkiye bakıyor birde atatürke bakıyor!!

    ve sormadan edemiyor

    gerçektten atatürk şü insanların liderımiydi?!!

    her sorunun bir çozümü var göz kapatmakla sorun çözülmez

    bir az aklı kulanmak lazım

    cahilce cahilce dünşünceyle ülke sevilmez

    ancak mahv edilir .kii oylede oluyor!!!

  • csr

    Basbakanın akrabalarının çıkardığı video paylasım sitesi için youtube un kapatılması ve neden olarak baska şeylerin gösterilmesii çok saçma.. nasıl bi devlet olduk devletteki herkes akp nin adamı oldu.. artık birileri dur demesi lazım.. Atatürk yaptıklarını görse güler geçerdi.. unutmayalım ki Atatürk bedeninin bi önem tasımadığı onun fikirlerini yasatmamız gerektiğini söylemişti bizlere..

  • YA ARKADAŞLAR BURDA ATAMIZA ULU ÖNDERİMİZE NE KADAR YAKIŞIKSIZ LAFLAR SÖYLENİYOR.İĞRENÇ VİDEOLAR YAYINLANIYO SİZ HALA SİTENİN KAPTILMASINI TARIŞIYOSUNUZ.KENDİNİZE GELİN BU YAPILAN ATAMIZA HAKARET EDENLERE BİR PROTESTODUR SİTEYİ ASIL KAPANMAMIŞ OLMASA BİLE GİRMEMENİZ GEREKİRKEN SİZ KAPATILDIĞINA AĞLIYOSUNUZZ YAA (BU ARADA REVZA ARKDAŞ SİTENİN KAPATILMASI ONLARA SAYGISIZLIKSA ULU ÖNDERMİZ ATAMIZA YAPILAN NEDİRR??)

  • sanaz

    google de kapattın ozaman!! protesto niye etmiyorsunuz??!!

    işinizemi gelmiyor google protesto etmek?!!!

    naslı ki youtube saçma videolar buluyrsa gooogl de saçma sitelar saçma yazılar buluyorr…niye ono kaptmıyorsunuz?!!!!

    önderimiz diyosunuzdaa

    önderin laik ülkesine bak neler yapıyorlar

    niye sahip çıkmiyorsunuz önderin düşüncelerine?!!

    erdoğan atatürkden dahamı çok biliyor?!!

    erdoğan dahamı önder?!!

    atatürkün bir bildiği var ki laik cumhüriyet kurmuş!!

    niye atatürkün düşüncelerine sahip çıkmiyorsunuz??!!

    niye kimse demiyor kardeşim sen dinini inancını kendi kafanda kendi evinde yaşıyacaksın kamusal alana dini simgeleri getiremezsin

    !!!

    lafları da olmuş muslumanız!!!!!!! islam kurallariyle devlet kurmak istiyoruz !!!!! islama uygun olmayan siteleri programları, kuralları hepsiini kapatıcağız!!!!

    sonrada gelip atatürke sahip çıkmaktan söz ediyorsunuz!!!!

    ne soylediğinizin farkındamısınız siz??!!

  • niye kapattilar youtube yi kotu şeyleri kaldirsin lar şarkici lari dinleyemicez yyaaaa ooofff kim kapat tiysa ……….

  • Bora

    Arkadaşlar, Youtube’u kapatılması yalnızca siteye türkiye’den
    girilmesini engeller. Orda türklere küfür ediyorlar bizde
    görmemek için onu kapatsak ne olur ki. bütün dünya girebiliyor yinede. Bu ne saçma bişey anlamadım. Youtube’un suçu nedir anlamadım.
    Çok saçma bir yol üzerinde ilerleniliyor bence.

  • memoli

    eğer ulu önderimize gerçekten böyle bi hakarette bulundularsa sadece you tube değil bütün internet sayfalarını kapasınlar

  • ömer dalkılıç

    youtubenin kapatılması çok saçma
    çünkü birkişinin yüzünden
    onca insanın hayatı mahfolacak

  • aysegül

    cok sacma bence kapatılması o zman internetide hep kapatsınlar olsun bitsin yani bu nedir anlamadım

  • polim

    ARKADAŞLAR ATAMIZA SAYGIMIZ SONSUZ.İZLEDİM GÖRDÜM SAYGISZLIĞI.BENCE KAPATILMASI DOĞRU Bİ KARAR.HİÇ DEĞİL SE KENDİNİ VATANINI MİLLETİNİ BAYRAĞINI BİLMEYEN İNSANLAR BÖYLE VİDYOLARI KOYAMAZ.ADALETİN KESTİĞİ PARMAK ACIMAZ.

  • slklar

    ben açıom nsl açamıyorsunuz yaaa

%d blogcu bunu beğendi: