Pazar, Kasım 19

Murdoch, bedava haber dönemini kapatıyor

Medya devi Rupert Murdoch, internet üzerinde gazete okumayı belli bir ücrete bağlayacağını açıkladı. BBC Türkçe’nin haberine göre, Murdoch’ın başında olduğu dünyanın en büyük medya imparatorluklarından biri olan News Corporation, dün, yıllık 3,4 milyar dolar net zarar ettiğini duyurmuştu.

News Corporation bir önceki yıl ise 5,4 milyar dolar net kâr etmişti. Bunun ışığında Murdoch, basın sektörünü silkeleyecek bir adım atma taahhüdünde bulundu.

Murdoch, Times, Sun ve News of the World gibi gazetelerin internet sayfalarındaki haberlerin gelecek yaz itibarıyla bedava okunmasına son verileceğini, her haber başına belli bir ücret talep edileceğini söyledi.

Medya imparatoru Murdoch, bedava internet haberleri döneminin kapandığını belirtti. “Kaliteli gazetecilik yapmak ucuz bir şey değil.” diyen Murdoch, dijital yeniliklerin dağıtım açısından yepyeni ve ucuz olanaklar sunduğunu ancak içeriğin yine de maliyetli olduğunu ifade etti.

Avustralya doğumlu Murdoch dünya genelinde birçok gazete ve televizyon kanalının yönetimini elinde bulunduruyor. Bu gazetelerden yalnızca Wall Street Journal, internet üzerindeki haberleri için ücret talep ediyordu.

İngiltere’nin önde gelen gazetelerinden Guardian’ın da resesyon nedeniyle küçülmesinin söz konusu olduğu belirtildi.

Guardian Medya Grubu’nun, Pazar günleri yayımlanan Observer Sunday’i kapatmayı düşündüğü yönünde bir takım söylentiler dönmeye başlamıştı.

Grubun yöneticileri, çalışanlarına yolladıkları mektupta, stratejik bir değerlendirme yaptıklarını ve sonucun ne olacağını söylemek için henüz çok erken olduğunu dile getirdi.

Guardian yöneticisi Carolyn McCall’ın çalışanlara gönderdiği elektronik postada, “Ekonomi düzelince, bir ölçüde reklam gelirlerimiz de artacak. Ancak yapısal değişiklikler nedeniyle, bu gelirler geçmişteki seviyelerinde olmayacak. Bu da, kaçınılmaz olarak, daha küçük bir organizasyona dönüşeceğimiz anlamına geliyor.” dedi.

Dünyanın en eski Pazar gazetesi olan Observer’ın ilk baskısı 1791 yılında yapılmıştı. Guardian Medya Grubu, 2008-2009 mali yılında 89,8 milyon sterlin vergi öncesi zararı olduğunu açıklamıştı. Grup, bir öndeki mali yılda 306,4 milyon sterlin kâr etmişti.

  • Bu firmaların ne kadar zarar ettiği kaç kişinin umurundaysa, işte o kadar kişi parayla haber okur.

%d blogcu bunu beğendi: